Sunday 15 December 2013

Menangkap ilham dalam kebuntuan

Teks: w.kamariah
Foto: w.kamariah


Bismillahirrahmanirrahim..

Dua minggu telah berlalu selepas entri kedua saya. Entahlah, 'mind clutter' campur dengan 'writers block'. Kadang-kadang ada banyak yang nak ditulis, duduk saja depan keyboard, terus hilang segala idea. Terkebil-kebil mata memandang skrin. Argh!! Geram. Buntu.

Pesan Pn Masayu dalam ebooknya, bawa buku catatan, sudah dibawa, tapi lepas dapat capai pen, hilang pulak ideanya. Jadi saya guna handphone dan catat dalam apps evernote yang ada gambar kepala gajah tu, bayangkan seperti saya sedang menulis sms yang panjang seolah-olah begitu teruja bercerita kepada teman. Lepas  tu boleh sync dengan evernote dalam laptop dan tablet. Jadi tak ada masalah sambung nota yang sama dalam laptop atau tablet.

Masalahnya idea saya selalu juga timbul masa memandu. Takkan nak menaip atau menulis sambil memandu. Macam tak selamat je. Walaupun handphone yang ada tu ada ciri merakam suara, tetap rasa tak selamat. Nampaknya kenalah guna perakam suara yang dah tak berapa guna tu. Harap lepas ni dah tak buntu lagi.. Amiin.


No comments:

Post a Comment